قالب وبلاگ
معرفی چند کتاب خوب برای خواندن
معرفی چند کتاب خوب برای خواندن و لذت بردن با کمک پیشنهادات شما  

سلام .

امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد .

اگه خوشتون اومد لطفا نظر بذارید . اگه هم دوست نداشتین لطفا بازم نظرتون رو بذارید .


اینجا می تونید کتاب های مورد علاقتون رو بهم معرفی کنین تا روی وبلاگ قرار بگیره و بقیه هم از کتاب های پیشنهادی فوق العادتون استفاده کنن .


در صورت وجود مشکلی ما را در جریان بگذارید.

ممنون

[ سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ] [ 15:59 ] [ Soroush ]

قدرت شروع ناقص

  • نویسندگان: یمز کِلییِر
  • مترجمان: فرزانه حاج خلیلی ، ایوب کوکبی
  • ناشر: میلکان

درباره کتاب

چندبار شده که به‌خاطر احساس ناکافی بودن یا آماده نبودن شرایط، از انجام کاری که مد نظرتان بوده منصرف شده‌اید؟ کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها (The Power of Imperfect Starts)، یک اثر فوق‌العاده است که به شما نشان می‌دهد انتظار برای ایده‌آل شدن شرایط، یک انتظار بیهوده است. با این تفکر، از انجام دادن کارهایی که دوست دارید، دور می‌شوید. شما باید با وجود کامل نبودن، آماده نبودن صد در صدی شرایط و پشت کردن به باورِ یک شروع خوب، کارهایی که دوست دارید را انجام دهید؛ وگرنه هیچ‌وقت دیگر انجام‌شان نخواهید داد. به این موقعیت، قدرت شروع ناقص می‌گویند.

کتاب قدرت شروع ناقص به نویسندگی جیمز کلییر، یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی است که درباره بهتر انجام دادن کارها صحبت می‌کند. این اثر شما را از خطر وسواس برای شروع کارها آشنا می‌کند و اعتقاد دارد که یک شروع ناقص، بهتر از شروع نکردن است. بسیاری از افراد به‌خاطر ترس از کامل نبودن و ایده‌آل نبودن شرایط، همیشه انجام دادن کارها را به تعویق می‌اندازند. آن‌ها در وسواس‌های خود غرق می‌شوند و میلِ انجام کارها را فراموش می‌کنند. اما تصورات ایده‌آل‌گرایانه، نمی‌تواند شما را به اهداف‌تان برساند؛ چرا که هنوز به سراغ انجام کارهای‌تان نرفته‌اید.

این اثر لحن بسیار گرم و صمیمی‌ای دارد و خوانندگان را با خود همراه می‌کند. به نظرتان اگر بخواهید راه جدیدی را آغاز کنید و موفق شوید، مطالعه تجارب افراد موفق این حوزه می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ این افراد بعد از آزمون و خطاهای بسیار و پشت سرگذاشتن راه‌های سخت توانسته‌اند به جایگاه امروزی‌شان دست پیدا کنند. قدم‌به‌قدم دنبال کردن راه آن‌ها، کار منطقی‌ای به نظر نمی‌رسد؛ چرا که شما در ابتدای راه هستید و آن‌ها سال‌ها پیش از آن نقطه عبور کرده‌اند.

یادگیری از تجارب دیگران در بخش‌هایی از زندگی می‌تواند مفید باشد؛ اما نباید درگیرِ الگوگیری همه‌جانبه شوید. فراموش نکنید که مقایسه خودتان با افراد موفق، می‌تواند باعث دل‌سردی‌تان شود و شما را در دامِ این تفکر بیندازد که کافی نیستید. نویسنده معتقد است که با مقایسه کردن خودتان با دیگران و تلاش برای ایده‌آل کردن شرایط، هیچ‌وقت حرکت به سمت رویاهای‌تان را شروع نمی‌کنید و درجا می‌زنید. پس وقتش است که یک شروع ناقص داشته باشید.

کتاب پیش رو توسط «سید ایوب کوکبی» و «فرزانه حاج خلیلی» ترجمه شده و نشر میلکان آن را منتشر کرده است.


برچسب‌ها: میلکان, ایوب کوکبی, فرزانه حاج خلیلی, یمز کِلییِر
[ چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ] [ 15:58 ] [ Soroush ]

راز پرونده ریجفیلد

  • نویسنده: داربی کین
  • مترجم: سارینا مرادی
  • ناشر: انتشارات کتاب کوله‌پشتی

درباره کتاب

لایلا ریجفیلد در یک شهر زیبای دانشگاهی زندگی می‌کند، اما اوضاع آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست. لایلا هم زنی که به نظر می‌رسد نیست. ماه‌ها پیش دانشجویی ناپدید شده و حالا آرون، شوهر لایلا، نیز گم شده است. این پرونده‌ها ابتدا تنها حوادثی ناگوار تلقی می‌شوند تا اینکه معلوم می‌شود دانشجوی گم‌شده در واقع سومین مورد از ناپدید شدن‌های توضیح‌ناپذیر چند سال اخیر است. پلیس ناامیدانه در پی کشف ارتباطی میان این پرونده‌هاست؛ البته اگر اصلاً ارتباطی در کار باشد. اما روحش هم خبر ندارد که این تنها بخشی از حقیقت ماجراست…

در شهر ولوله می‌افتد و همه نگران وضعیت سلامتی دبیر محبوب دبیرستان‌اند؛ همه به جز همسرش، لایلا. او هم قطعاً به خاطر گم شدن شوهرش گیج شده، چون آخرین کسی است که جسد آرون را دیده، جسدی که حالا مفقود شده است.


برچسب‌ها: راز پرونده ریجفیلد, انتشارات کتاب کوله‌پشتی, سارینا مرادی, داربی کین
[ جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ] [ 23:37 ] [ Soroush ]

افسانه‌‌ ی عادی‌‌ بودن

  • نویسنده: گبور مته
  • مترجم: آراز بارسقیان
  • ناشر: میلکان

درباره کتاب

کتابِ افسانه‌ی عادی بودن بررسی نو و خلاقانه‌‌ی علت انواع بیماری جسمی و روانی ماست. کتابی که سویه‌ی انتقادی خود را به سمت اجتماع می‌گیرد و آن را بانی انواع مشکلات روان‌تنی انسان‌ها می‌‌داند و راه‌های بسیار کارگشایی برای حرکت به سمت سلامت عمومی و درمان پیشنهاد می‌دهد.

این کتاب در نوع خود انقلابی است در زمینه‌ی بررسی بیماری‌ها. گبور مَته با چهار دهه تجربه‌ در مقام روانپزشکِ بالینی متوجه شده که فهم ما از واژه‌ی «عادی/نُرمال» اشتباه است. ما برای این فهم معمولاً نقش تروما و استرسی را که بر فرد وارد می‌شود ندید می‌گیریم؛ حتی گاهی فشارهای زندگی مُدرن را هم نمی‌بینیم. از نظر مته سیستم پزشکی غربی علیرغم تمام پیشرفت‌ها و تخصص‌های که به آن نائل شده، همچنان نمی‌تواند فرد را به عنوان یک «کُل» بررسی کند و در موارد بسیاری تأثیر استرس‌های زندگی روزمره بر بدن را ندید می‌گیرد که باعث تضعیف سیستم ایمنی و بر هم خوردن تعادل عاطفی می‌شود. در افسانه‌ی عادی بودن مته از اسطوره‌های عمومی می‌گوید که ما را بیمار جلوه می‌دهند و سعی می‌کند ارتباطی بین سلامتی افراد و منطقی بودن کلیت جامعه برقرار کند. در نهایت از این گذر به راهنمای همدلانه‌ای برای سلامت و درمان می‌رسد. مَته پوشش دانش عادی و حکمتِ پذیرفته‌شده‌ی عمومی را کنار می‌زند تا قلاب باورهای نادرستی را باز کند که منجر شده وضع موجود سر جایش باقی بماند. بحث‌های علمی در این کتاب نیز مانند دیگر کتاب‌های مَته از دلِ داستان‌های واقعی آدم‌هایی بیان می‌شود که سِیرشان در بیماری و سلامت را با او در میان گذاشته‌اند.


برچسب‌ها: افسانه‌‌ ی عادی‌‌ بودن, گبور مته, آراز بارسقیان, میلکان
[ شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ] [ 15:27 ] [ Soroush ]

خاطرات یک آدم کش

  • نویسندگان: کیم یونگ ها ، کیم یونگ ها
  • راوی: هوتن شکیبا
  • ناشر: رادیو گوشه

درباره کتاب

کتاب داستان مردی را بازگو می‌کند که سالیان طولانی آدم کشته است و در این کار بسیار حرفه‌ای بوده است. کیم بیونگ سو باسواد است، ادبیات و شعر خوانده، اما حال که در دوران بازنشستگی به سر می‌برد دچار زوال عقل شده و دکتر به او گفته که به‌زودی همه چیز را فراموش خواهد کرد. نه آخرین قتلش را به یاد می‌آورد و نه حتی سگش را. احساس می‌کند همه‌چیز را از دست داده است. کتاب خاطرات این مرد را روایت می‌کند و در ادامه‌ی داستان موقعیتی پیش می‌آید که شخصیت داستان که در گذشته یک قاتل حرفه‌ای بوده و اکنون بازنشسته شده و همه‌چی را فراموش کرده است با یک چالش روبرو می‌شود و باید تصمیم بگیرد که آیا یک قتل دیگر انجام بدهد یا نه؟ آن هم کشتن یک قاتل دیگر! دختر مرد قاتل عاشق و دلباخته‌ی یک قاتل زنجیره‌ای شده است که مثل یک ماشین آدمکشی دخترها را یکی پس از دیگری به قتل می‌رساند. او که دخترش را در خطر می‌بیند می‌خواهد از دخترش محافظت کند ولی هرروز فراموش می‌کند که چه‌کاری می‌خواسته بکند و فنون قتل را هم هرروز بیشتر فراموش می‌کند. داستان حول این شخصیت و نحوه‌ی برخورد او با این تردید که آیا مجدد به قتل روی بیاورد یا خیر ادامه پیدا می‌کند. کیم یونگ ها با نثری روان و خوش‌خوان خاطرات این مرد را روایت می‌کند که خواندن آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. - بخشی از کتاب: در راه برگشت از بیمارستان پشت ایست بازرسی ماندیم. مأمور پلیس طوری من و اون-هی را نگاه می‌کرد که انگار می شناسدمان، بعد گذاشت برویم. او پسر کوچک‌تر دهیارمان بود. گفت «ایست بازرسی گذاشته‌ایم چون یکی رو کشته‌اند. این که شب و روز داریم می‌گردیم و هیچی هم دست‌مون رو نمی‌گیره داره ازپا درمون می‌آره. مردم پیش خودشون چی فکر می‌کنند؟ که آدم‌کش‌ها توی روز روشن راست‌راست واسه‌ی خودشون می‌چرخند و می‌گن “تو رو خدا بیاید دستگیرم کنید؟» بعد گفت حد فاصل محله‌ی ما و محله‌ی مجاور سه زن کشته شده‌اند. پلیس‌ها به این نتیجه رسیده بودند که کار کار یک قاتل زنجیره‌ای است. زن‌ها همگی بیست و خرده‌ای ساله بودند و دیروقت شب توی راه خانه کشته شده بودند. رد طناب روی مچ دست و پاهایشان افتاده بوده. قربانی سوم را درست بعد از تشخیص آلزایمر من پیدا کرده بودند. روی همین حساب از خودم پرسیدم‌ «یعنی قاتل منم؟» به خانه که رسیدیم. تقویم دیواری‌ام را ورق زدم و تاریخ‌هایی را بررسی کردم که به‌شان شک داشتم. شواهد قرص و محکمی داشتم. خیالم راحت شد کار من نبوده. اما خوشم هم نیامد که کسی داشت در قلمرو من آدم می‌دزدید و می‌کشت. به اون-هی هشدار دادم که شاید قاتل بینمان کمین کرده باشد. گفتم باید حواسش به چه چیزهایی باشد و هرگز تا دیروقت تنها بیرون نماند. کافی بود پایش را بگذارد توی ماشین یک مردی و کلکش کنده شود. پیاده‌روی با هدفون هم خطرناک بود. گفت «تو رو خدا این قدرنگران نباش».


برچسب‌ها: هوتن شکیبا, کیم یونگ ها, رادیو گوشه, خاطرات یک آدم کش
[ جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ] [ 16:8 ] [ Soroush ]

خانم نزهت الدوله

  • نویسنده : جلال آل احمد
  • راوی : علیرضا ناصحی
  • ناشر : نوین کتاب

درباره کتاب

تاکنون زنی را دیده‌اید که سن بالایی دارد و چند بار طلاق گرفته و همچنان به خودش می‌رسد و آرایشگاه می‌رود و حتی دلش می‌خواهد دوباره ازدواج کند؟ دیگران چه برخوردی با او دارند؟ جلال آل‌احمد، سال‌ها پیش داستان چنین زنی را در «خانم نزهت‌الدوله» نوشته است. زنی که انگار دلش نمی‌خواهد هیچ وقت پیر شود. «خانم نزهت‌الدوله گرچه تا به حال سه تا شوهر کرده و شش بار زاییده و دوتا از دخترهایش هم به خانه داماد فرستاده شده‌اند و حالا دیگر برای خودش مادربزرگ شده است، باز هم عقیده دارد که پیری و جوانی دست خود آدم است. و گرچه سر و همسر و خویشان و دوستان می‌گویند که پنجاه سالی دارد، ولی او هنوز دو دستی به جوانی‌اش چسبیده و هنوز هم در جست‌وجوی شوهر «ایده‌آل» خود به این در و آن در می‌زند. هفته‌ای یک بار به آرایشگاه می‌رود و چین‌وچروک‌های پیشانی و کنار دهان و زیر چشم‌هایش را ماساژ می‌دهد. موهایش را مثل دخترهای تازه‌عروس می‌آراید یعنی با سنجاق و گیره بالا می‌زند...» این بخشی از داستان صوتی «خانم نزهت‌الدوله» نوشته جلال آل‌احمد است. زنی که اعتقادی به سن و سال ندارد و همیشه خودش را در اولویت قرار می‌دهد. خانم نزهت‌الدوله سه ازدواج ناموفق داشت که از هر شوهرش به دلیلی طلاق می‌گیرد. جلال آل‌احمد هم نگاه متفاوتی به جامعه ایران داشت و هم به واسطه حضور همسرش، سیمین دانشور، نگاه متفاوتی به زن ایرانی داشت. او در خلال داستان‌هایش توانسته صدای زنانی باشد که شاید هیچ‌وقت، هیچ‌کس، صدای درد آنها را نشنیده است. همین موجب شده تا زن ایرانی در دوره معاصر و حتی کمی پیش از آن، در آثار جلال وجهه‌ای دیگر از خود را نشان دهد. مانند همین داستان «خانم نزهت‌الدوله». زنی که نمونه‌اش احتمالا در اطراف ما هست و اتفاقا همیشه درگیر طعنه‌ها و تمسخرهای دیگران قرار می‌گیرد. زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست. داستان «خانم نزهت‌الدوله» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند و دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.


برچسب‌ها: نوین کتاب, علیرضا ناصحی, جلال آل احمد
[ شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ] [ 14:47 ] [ Soroush ]

قدرت شروع ناقص

  • نویسندگان : جیمز کلییر ، یمز کِلییِر
  • مترجمان : ایوب کوکبی ، فرزانه حاج خلیلی
  • ناشر : میلکان

درباره کتاب

چندبار شده که به‌خاطر احساس ناکافی بودن یا آماده نبودن شرایط، از انجام کاری که مد نظرتان بوده منصرف شده‌اید؟ کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها (The Power of Imperfect Starts)، یک اثر فوق‌العاده است که به شما نشان می‌دهد انتظار برای ایده‌آل شدن شرایط، یک انتظار بیهوده است. با این تفکر، از انجام دادن کارهایی که دوست دارید، دور می‌شوید. شما باید با وجود کامل نبودن، آماده نبودن صد در صدی شرایط و پشت کردن به باورِ یک شروع خوب، کارهایی که دوست دارید را انجام دهید؛ وگرنه هیچ‌وقت دیگر انجام‌شان نخواهید داد. به این موقعیت، قدرت شروع ناقص می‌گویند.

کتاب قدرت شروع ناقص به نویسندگی جیمز کلییر، یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی است که درباره بهتر انجام دادن کارها صحبت می‌کند. این اثر شما را از خطر وسواس برای شروع کارها آشنا می‌کند و اعتقاد دارد که یک شروع ناقص، بهتر از شروع نکردن است. بسیاری از افراد به‌خاطر ترس از کامل نبودن و ایده‌آل نبودن شرایط، همیشه انجام دادن کارها را به تعویق می‌اندازند. آن‌ها در وسواس‌های خود غرق می‌شوند و میلِ انجام کارها را فراموش می‌کنند. اما تصورات ایده‌آل‌گرایانه، نمی‌تواند شما را به اهداف‌تان برساند؛ چرا که هنوز به سراغ انجام کارهای‌تان نرفته‌اید.

این اثر لحن بسیار گرم و صمیمی‌ای دارد و خوانندگان را با خود همراه می‌کند. به نظرتان اگر بخواهید راه جدیدی را آغاز کنید و موفق شوید، مطالعه تجارب افراد موفق این حوزه می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ این افراد بعد از آزمون و خطاهای بسیار و پشت سرگذاشتن راه‌های سخت توانسته‌اند به جایگاه امروزی‌شان دست پیدا کنند. قدم‌به‌قدم دنبال کردن راه آن‌ها، کار منطقی‌ای به نظر نمی‌رسد؛ چرا که شما در ابتدای راه هستید و آن‌ها سال‌ها پیش از آن نقطه عبور کرده‌اند.

یادگیری از تجارب دیگران در بخش‌هایی از زندگی می‌تواند مفید باشد؛ اما نباید درگیرِ الگوگیری همه‌جانبه شوید. فراموش نکنید که مقایسه خودتان با افراد موفق، می‌تواند باعث دل‌سردی‌تان شود و شما را در دامِ این تفکر بیندازد که کافی نیستید. نویسنده معتقد است که با مقایسه کردن خودتان با دیگران و تلاش برای ایده‌آل کردن شرایط، هیچ‌وقت حرکت به سمت رویاهای‌تان را شروع نمی‌کنید و درجا می‌زنید. پس وقتش است که یک شروع ناقص داشته باشید.


برچسب‌ها: میلکان, جیمز کلییر, یمز کِلییِر
[ پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ] [ 13:53 ] [ Soroush ]

فرندز

  • نویسنده : متیو پری
  • مترجم : کیمیا فضایی
  • ناشر : میلکان

درباره کتاب

گاهی سرگذشت‌نامه‌ها رازهایی را برایمان آشکار می‌کنند که به هیچ شکلی انتظارشان را نداریم. کتاب فرندز هم یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب با عنوان اصلی friends,lovers and the big tribble thing: a memoir اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و افراد زیادی را شگفت‌زده کرد. این کتاب داستان زندگی متیو پری است که احتمالاً اگر کمی اهل فیلم و سریال باشید او را با نام چندلر بینگ می‌شناسید. شخصیت جذاب و سرزنده‌ی سریال فرندز که با شوخی‌هایش شناخته می‌شود و کاراکتری جالب و خاص دارد. کاراکتری که واکنش‌های احساسی مخصوص به خودش را دارد و هرگز نمی‌توانید حدس بزنید این بازیگر در حال گذراندن سخت‌ترین روزهای زندگی خودش است. این چیزی است که لیسا کودرو در مقدمه‌ای که برای این کتاب نوشته است از آن حرف می‌زند. بازیگر نقش فیبی بوفی در اینجا از چیزی حرف می‌زند که ممکن است برای هرکداممان اتفاق بیفتد. دوست یا عزیزی را در کنارمان می‌بینیم که ظاهراً حالش خوب است و در حال گذراندن یک شرایط معمولی است، همان‌طور که متیو نقش چندلر را بازی می‌کرد؛ اما او در حقیقت در یک مرداب بزرگ گرفتار شده و هر لحظه در حال فرورفتن است. داستان کتاب فرندز داستان همین درد و رنج نویسنده‌ی کتاب است.

کتاب متیو پری خیلی زود دست‌به‌دست میان طرفداران سریال فرندز گشت تا به ایران رسید. ترجمه‌های متعددی از این کتاب موجود است که یکی از آن‌ها ترجمه‌ی امید حسینی است که انتشار آن را انتشارات کتابسرای نیک برعهده داشته است. اگر اهل خواندن کتاب الکترونیک هستید این ناشر نسخه الکترونیکی کتاب را با همراهی فیدیبو منتشر کرده است و می‌توانید آن را از دسته‌بندی زندگی‌نامه و سفرنامه دانلود کنید.

متیو پری کیست؟

Matthew Longford perry بازیگر آمریکایی اهل ایالت ماساچوست است که در سال ۱۹۶۹ در این ایالت به دنیا آمد. او در نوجوانی در کانادا زندگی می‌کرد و یک ورزشکار رشته‌ی تنیس بود؛ اما بعدها به لس‌آنجلس رفت تا با مادربزرگ و پدربزرگش زندگی کند. پدر و مادر او زمانی که کودک بود از هم جدا شدند. رفتن به لس‌آنجلس باعث شد متیو به بازیگری علاقه‌مند شود و سرانجام پس از کارهای مختلف بازیگر سریال دوستان شد. او بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ بازیگر این فیلم بود و به‌خاطر این سریال نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کمدین آمریکایی شد. او دو جایزه‌ی امی و یک گلدن‌گلوب هم در کارنامه دارد.


برچسب‌ها: میلکان, کیمیا فضایی, متیو پری
[ چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ] [ 23:8 ] [ Soroush ]

دایی جان ناپلئون

  • نویسنده: ایرج پزشکزاد
  • راوی: ایوب آقاخانی
  • ناشر: واوخوان

درباره کتاب

دایی جان ناپلئون اثر ماندگار و محبوب ایرج پزشکزاد را می‌توان طنازترین رمان ایرانی دانست. رمانی که نویسنده‌اش با قلمی شیرین و جذاب در هر لحظه تصاویری دیدنی و تجربه‌ای خواندنی خلق کرده که هر خواننده‌ای را همراه خود می‌کند.

پزشکزاد در دایی‌جان ناپلئون عصاره نگاه منتقدانه‌اش به جامعه، فرهنگ و سیاست را در لفافی شیرین از طنز و مطایبه پیچیده و اثری را خلق کرده که بی‌شک برای همیشه در تاریخ ادبیات ما ماندگار خواهد بود.

خلاصه داستان دایی‌جان ناپلئون

راوی داستان ِ دایی جان ناپلئون، سعید پسر نوجوانی است که در یک روز گرم مردادماه عاشق دختر‌دایی‌اش شده و روایتش از این عشق پر سوز و گداز را برای خوانندگان تعریف می‌کند. سعید به همراه دیگر اعضای خانواده بزرگش در یک باغ بزرگ زندگی می‌کند و ما همراه سعید به گوشه گوشه این باغ و آدم‌هایش سرک می‌کشیم و داستان‌ هر کدام را می‌خوانیم.

زمان اتفاقات داستان دایی‌جان ناپلئون تقریبا همزمان با جنگ جهانی دوم است. همانطور که گفتیم سعید - راوی داستان- عاشق دختر‌دایی‌اش شده و این دایی همان دایی‌جان ناپلئون است.

دایی سعید از یک خانواده متمول و قدیمی است. او افسر بازنشسته ژاندارمری است و شیفه‌وار عاشق ناپلئون بناپارت است برای همین به او لقب دایی‌جان ناپلئون داده‌اند. عشق سعید و لیلا دختر دایی‌ جان از آغاز با مشکلات و سختی‌های زیادی همراه است چون دایی جان از اول با ازدواج خواهرش مخالف بوده و داماد خانواده را در شان خود و خاندانش نمی‌داند.

.از اون سو هم پدر سعید که دکتر داروساز است دل خوش از دایی جان ندارد و افتخارات و توهمات دایی جان را هیچ‌وقت جدی نگرفته و علاقه‌ای هم به ناپلئون ندارد.

در میان این گیر و دار است که شخصیت‌های متعدد این رمان وارد داستان شده و هر کدام داستانِ جدیدی خلق می‌کنند.


برای مطالعه ی بیشتر دررابطه با بهترین فرنچایز های دنیای گیم اینجا کلیک کنید .



برچسب‌ها: ایوب آقاخانی, واوخوان
[ چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ] [ 1:57 ] [ Soroush ]

کتاب صوتی هرچه باداباد

  • حجم : 806.۵۷ مگابایت
  • مدت زمان : ۱۴:۴۱:۰۱
  • نویسنده : استیو تولتز
  • مترجم : پیمان خاکسار
  • راوی : اشکان عقیلی پور
  • ناشر : رادیو گوشه
  • زبان : فارسی

درباره کتاب

هر چه باداباد سومین کتاب از تریلوژی استیو تولتز بعد از دو کتاب جز از کل و ریگ روان است. تولتز نویسنده‌ی استرالیایی بعد از دو کتاب پیشین خود که درباره‌ی ترس از مرگ و ترس از زندگی نوشته بود در سومین اثر سه‌گانه‌ش به سراغ مفهموم استعاره‌ی رجعت ابدی فردریش نیچه رفته است. حالا در این کتاب مرگ و زندگی با هم درآمیخته می‌شوند و ما با کاراکتر اصلی کتاب یعنی آنگوس به زندگی پس از مرگ سفر می‌کنیم. استیو تولتز مثل همیشه با زبانی ساده برای ما یک کمدی سیاه را تعریف میکند. این کتاب پر از لحظات و تشبیه‌های ناب است که به جرات می‌توان گفت این سبک و لحن منحصر به فرد تولتر است.

- خلاصه‌ای از کتاب هر چه باداباد: شخصیت اصلی کتاب ما یعنی آگنوس حالا سر به راه شده است و به دنبال یک زندگی آرام است. همسرش گریسی باردار است و در انتظار به دنیا آمدن فرزندشان هستند که یک مرد غریبه وارد زندگی‌شان می‌شود و ‌آنگوس را به قتل می‌رساند. هرچه باداباد که روایتی معلق بین مرگ و زندگی‌ست پر است تصاویری که مخاطبش را به هیجان می‌آورد. استیو تولتز به طرزی استادانه با قلمش جهانی را ترسیم می‌کند که همانقدری که جذاب است هم ترسناک است و هم به طرز غریبی مسخره. استیو تولتز اهمیت‌ دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را در مقابل مرگ قرار می‌دهد عیار آن‌ها را می‌سنجد. جذابیت کتاب در آن است که اتفاقاتی که می‌خوانیم همانقدر که فانتزی و هیحان‌انگیز است می‌تواند در زندگی حقیقی هر کدام ما نیز اتفاق بی‌افتد. هرچه باداباد همچنان مانند دیگر آثار تولتز پر است نیش و کنایه به مسائلی که به اعتقاد او زندگی و زیستن را سخت و مبتذل کرده است؛ برای مثال در این کتاب بیشتر از همیشه با انتقاد تولتز نسبت به تکنولوژی و فضای مجازی رو به رو می‌شویم و همزمان با گریسی مواجه هستیم که یک بلاگر است و ثانیه به ثانیه زندگی‌اش را با مخاطبین – یا همان دنبال کنندگان- مجازی‌اش به اشتراک می‌گذارد. تولتز در هر چه باداباد سعی دارد تا به مفهوم استعاره‌ی رجعت ابدی بپردازد. نیچه با رجعت ابدی بیان میکند که جهان و تمامی موجودات و نیروها همواره در حال تکرار شدن بوده‌اند و همه چیز بی نهایت‌بار، به شکلی خود همانند، تا ابد تکرار خواهد شد. مفهومی که ریشه‌اش از فسلفه‌های یونان می‌آید و یکی از آموزه‌های فیثاغورث نیز بوده است. رواقیون، احتمالا با الهام از فیثاغورس، مفهوم رجعت ابدی را وارد فلسفه‌ی طبیعی خود کرده‌اند.


برچسب‌ها: هرچه باداباد, استیو تولتز, رادیو گوشه, پیمان خاکسار
[ دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ] [ 15:11 ] [ Soroush ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

اینجا یه وبلاگ مفید برای کتاب خواندن و شناخت انواع کتاب هاست. امیدوارم از اینجا لذت ببری.
در  این وبلاگ سعی میشه که کتاب هایی مناسب نوجوانان و جوانان معرفی بشه اما با پیشنهاداتی که شما بهمون بدید ممکنه این روند تغییر پیدا کنه. در ضمن سعی میشه جلد های مختلف از یک کتاب رو پشت سر هم قرار بدیم.
امکانات وب



در اين وب
در كل اينترنت

اگه نوشته ها کوچیک به نظر می رسند از منوی سمت راست اندازشون رو تغییر بده، در ضمن برای دانلود یا خرید کتابا روی عکسشون کلیک کن یا در سایت فیدیبو سرچ کن . منبع : فیدیبو
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net